Wie zijn wij

Opgericht door Ariena Schriek ondernemer/operationeel manager en Reinier Weber bedrijfsarts.

In eerste instantie was onze naam adviesbureau R.E. Weber en vervolgens Medikeur. Aangezien bleek dat deze naam al bestond hebben wij onze naam gewijzigd in Mediboeg. Wij zijn gestart op de begane grond van ons huis in de Volkerakstraat 246 te Den Helder op 1 april 2000. De vorige eigenaren van dit pand hadden de beneden verdieping reeds verbouwd tot praktijkruimte voor haptonomie. In het begin deden wij vooral rijbewijskeuringen en medische keuringen i.v.m. hypotheken en arbeidsongeschiktheid. Vanwege het opstarten met zeevaartkeuringen voor de visserij, werd de beneden verdieping te klein omdat wij voor het maken van gehoortesten een aparte ruimte nodig hadden. Wij zijn toen op zoek gegaan naar een geschikte locatie in de buurt. In eerste instantie bezochten wij het HOC. De te huren ruimte was voor ons echter te groot zodat wij deze zouden moeten delen met andere ondernemers. Gelukkig kregen wij na een paar maanden zoeken een tip dat de huidige locatie in de Schooten vrij kwam. Omdat deze locatie goed beviel hebben we er werk van gemaakt en zijn in november 2004 verhuisd naar het bedrijfspand Heiligharn 254. Vanaf deze locatie ging de doorstart in een snel tempo. Er kwam steeds meer vraag naar verschillende soorten keuringen (parachutespringer, sportduiker, offshore keuring, gericht medisch onderzoek voor verzekeraars, keuringen voor uitzending naar het buitenland enz.). Doordat wij van meerdere kanten het verzoek kregen om verzuimbegeleiding te gaan doen voor arbeidsongeschikte werknemers zijn wij daarmee gestart. Wij doen verzuim begeleiding zowel voor Arbodiensten, voor casemanagement bureaus en voor het MKB. Doordat de vraag en het werkaanbod toenam hebben wij doktersassistente Jacqueline als ZZP-er ingehuurd. Omdat zij tevens medisch secretaresse werk kan doen is zij flexibel inzetbaar en neemt zij ons veel werk uit handen. Ondanks dat het werk soms hectisch is blijft het werk vanwege de afwisseling en contacten met diverse klanten erg uitdagend. Als de klanten bij ons binnenkomen en in onze wachtkamer met huiselijke sfeer plaats nemen  voelen zij zich al snel op hun gemak. Aangezien wij een klein, hecht, goed op elkaar ingespeeld team vormen en een klant vriendelijke houding hebben komen de klanten graag bij ons terug. Wij zeggen dan ook “Small is beautifull”! Wij hopen met onze persoonlijke aanpak nog vele jaren door te mogen gaan. Helaas zullen onze kinderen het bedrijf in de toekomst niet over gaan nemen, zodat wij op de langere termijn een geschikte opvolger zullen gaan zoeken.

Team Mediboeg.